”Lehtien kehitys laiminlyöty”

Graafikko Yrjö Klippi kiitti ”siitä merkittävästä ammattikuntaani kohdistuneesta kannanotosta, että ulkoasusuunnittelu ja siihen liittyvät päätökset ja valinnat on näin laskettu kuuluvaksi journalistiseen työhön kirjoittamisen ja kuvaamisen ohella”.
Ykä muisteli, kuinka Simo-Pekka Nortamo oli aikoinaan nimittänyt häntä Helsingin Sanomissa työskennellessään graafikkojournalistiksi. - Kiitin häntä ja muita toimittajia myös siitä, että olin saanut olla mukana tekemässä laatujournalismia heidän kanssaan. Heiltä olin oppinut paljon. He olivat innostaneet minua syventämään journalistista ajatteluani.
Klippi korosti, että digitalisaatiohuumassa on laiminlyöty paperilehtien, erityisesti sanomalehtien, kehittäminen, kun oli panostettu voimallisesti lehtien sähköisten kanavien kehittämiseen.
- Toistin monien muidenkin ilmaiseman ajatuksen, että oli ollut virhe ryhtyä jakamaan netissä sisältöä ilmaiseksi. Lopuksi Yrjö Klippi kiitti valitsijoita, että oli saanut tunnustuksen samalla kertaa kuin suuresti arvostamansa toimittaja Elina Grundström. - Se nosti saamani tunnustuksen arvoa minulle itselleni.