Liittomme Suomi 100-juhla

Liiton juhla Suomen itsenäistymisen ja Uusi Päivä-lehden satavuotisuuden merkeissä perjantaina 27. lokakuuta on herättänyt mukavaa kiinnostusta ja ilmoittautuneita on paljon. Vielä mukaan silti mahtuu. Ilmoittaudu pikaisesti Jyrki Vesikansalle (jyrki.vesikansa(at)kolumbus.fi, 09-777 3074).

Kerro mahdollisista ruokarajoitteista. Juhla on avec-tilaisuus.

Osallistumismaksu on liiton jäseneltä 55 euroa, seuralaiselta 75 euroa. Maksuun sisältyy illallinen, kuohuviini, ruokajuomat, kahvi/tee sekä tietenkin ohjelma. Maksu on suoritettava 17.10. mennessä liiton tilille FI03 1031 5001 9180 77. Maksuviestiin merkinnät jäsen 55 euroa, seuralainen 75 euroa. Merkitse myös nimesi, jos tili on esim. yrityksen nimellä.

Ylitämme siis Pitkänsillan ja menemme Helsingin Työväentaloon (Paasivuorenkatu 5 A) , joka oli tunnetusti avainpaikkoja tapahtumissa 1917-18. Historiallinen Graniittilinna on itsessään nähtävyys.

Musiikkia tarjoaa Karelia-puhallinorkesteri eri kokoonpanoissa.

Tumma puku, lähinnä journalistin työstä saadut kunnia- ja ansiomerkit (esim. Keskuskauppakamarin ansiomerkki).

Ohjelma on seuraava:

• Klo 18.00 Saapuminen Työväentalon Juhlasaliin, kuohuviiniä.
  • Musiikkia (mm. Sibelius: Isänmaalle ja Merikanto: Työväen marssi).
  • Siirtyminen Karl Lindahl-saliin.
  • Tervehdyspuhe - Maarit Tyrkkö
  • Musiikkia.
  • Alkuruoka: Vuohenjuustoa ja vanilja-tomaattihilloketta.
  • Musiikkia.
  • Pääruoka: Uunissa paistettua kuhafileetä ja hollandaise-kastiketta, uunipunajuurta ja peruna-vihannespaistosta.
  • Uusi Päivä, itsenäisyys ja SSL:n avainhenkilöt - Jyrki Vesikansa
  • Jälkiruoka: Talon Pavlova, marenkia ja mansikkaa.
  • Demarien näkökulma - SSL:n puh.joht. Jukka Halonen
  • Kahvi.
  • Loppusanat - Johannes Koroma/Uuden Päivän Rahasto.
  • Maamme

Iltaa voi jatkaa vapaan seurustelun merkeissä (omalla kustannuksella). Jatkopaikkoja löytynee mm. Juttutuvasta samasta talosta.

Juomat: Tura Spumante Extra Dry, Private Gallery Chardonnay Viognier sekä/tai Sensus Eco Tinto, Burmester LBV port. Muita juomia omaan laskuun.

Uuden Päivän Rahasto tukee tilaisuutta.

Menneet tapahtumat löytyvät arkistosta.