in memoriam

Pekka Ritvos

Valtiotieteiden kandidaatti ja pitkän linjan lehtimies Pekka Ritvos menehtyi sairauskohtaukseen 25. heinäkuuta 2012. Hän oli syntynyt 18. maaliskuuta 1946. Pekka oli lehtimies sanan syvimmässä merkityksessä. Lehtimiehen oppinsa hän hankki Sanoma Osakeyhtiön toimittajakoulussa. Akateemisen loppututkintonsa Pekka suoritti Helsingin yliopiston valtiotieteellisessä tiedekunnassa. Pekka oli erinomainen kirjoittaja, mutta omimillaan hän oli lehdenuudistajana.

Heikki Eteläpää

Johtaviin kulttuuritoimittajiin yli puolen vuosisadan ajan kuulunut Heikki Eteläpää kuoli 6.5. pitkään sairasteltuaan 87-vuotiaana. Hän kirjoitti ennen muuta elokuvan ja teatterin maailmasta, mutta ei vierastanut muitakaan journalismin sektoreita aloitettuaan jo lukiolaisena Etelä-Saimaan kesätoimittajana.