Matka Berliiniin pe 25.- ma 28.5.2012

KUTSU

Liiton ulkomaanmatka suuntautuu Berliiniin, joka on melkoisesti muuttunut kymmenen vuoden takaisen vierailumme jälkeen.

Yhtenä lähtökohtana on tarjota tilaisuus kuulla ja nähdä Berliinin filharmonikkoja heidän omassa talossaan (lisämaksusta). Lippuja konsertteihin on toisinaan vaikea saada, mutta liitto on saanut varattua niitä mukavan määrän su 27.5.
Orkesteri esittää tällöin Sir Simon Rattlen johdolla konserttiversion Richard Wagnerin Valkyriasta eli Nibelungen sormus-sarjan toisesta osasta. Frickan roolin laulaa Lilli Paasikivi, joka on nousemassa Kansallisoopperan taiteelliseksi johtajaksi. Tarkempia tietoja esityksestä löytyy orkesterin kotisivuilta
Liput ovat D-blokissa hintaan 88 euroa. (Hintahaitari on 40-125 euroa.) Liiton on lunastettava liput varsin pikaisesti. Filharmonikkojen konserttiin on siksi ilmoittauduttava viimeistään Jean Sibeliuksen päivänä 8.joulukuuta 2011 maksamalla 88 euroa/lippu liiton tilille Nordea 103150-1918077. Lisätietoihin merkintä Berliini (ja oma nimesi, jos tilisi on esim. yrityksen nimellä). Kerro lisäksi varauksestasi Jyrki Vesikansalle, yhteystiedot alla.

Niin konserttiin kuin Berliinin-matkalle ylipäänsä on paikkoja rajoitetusti. Ne täytetään maksamisjärjestyksessä. Konserttilipun lunastaminen merkitsee samalla ilmoittautumista matkalle. Matkalle voi toki osallistua myös konserttiin lähtemättä. Tällaisia varauksia voi alustavasti tehdä Vesikansalle. Matkan hinnasta, ennakkomaksuista ja muista yksityiskohdista tiedotetaan myöhemmin sähköposti- ja muissa viesteissä.
Matkalle voi entiseen tapaan ottaa mukaan yhden seuralaisen.
Matkan muuhun ohjelmaan on kuuluu mm. seuraavaa:
- Ajankohtaistapaamisia Saksan median ja Saksan yhteiskuntaa tuntevien kanssa.
- Museosaarella mm. Pergamon-museo sekä vasta äsken pommitusten jäljiltä avattu Neues Museum (mm. kuningatar Nofreteten kuuluisa rintakuva). Ehtivä voi vilkaista myös Kansallisgalleriaa ja Altes Museumin.
- Uudistettu historiamuseo Zeughausissa, DDR-museo sekä arkkitehtuuriltaan erikoinen juutalaisuuden museo.
- Potsdamissa Sanssoucin puisto, Neues Palais, Cecilienhof jne.
- Kiertoajeluilla perusnähtävyydet (Brandenburger Tor, Reichstag, Gedächtniskirche, Olympiastadion jne.) ja kierros myös itäpuolella (mm. "Stalinallee", Prenzlauer Berg, Treptowin muistomerkki.)
- Ehkä laivamatka Spreellä, jolta näkee myös uudet hallintorakennukset.
Ohjelmaan kuuluu tietenkin riittävästi aterioita.
Kohteita jo tuntevat voivat järjestellä osin omaa ohjelmaa. Matkaa johtaa Jyrki Vesikansa. Vastuullisena matkanjärjestäjänä on Matka-Seniorit.

Ilmoittautumiset: Jyrki Vesikansa p. 09-777 3074, 040-721 7334
jyrki.vesikansa(at)kolumbus.fi