Pietarin-matka junalla to - su 6.-9.6. 2013

Liiton ulkomaanmatka suuntautuu ensi kesäkuussa Valkeiden öiden Pietariin. Kuulun musiikkifestivaalin ohjelmaa ei ole vielä julkistettu, mutta varmaan saamme liput kiinnostavaan konserttiin. Pietarhovin ja/tai Tsarskoje Selon jo tunteville tarjolla on äsken kunnostettu Hatsinan palatsi Etelä-Inkerissä. Matkalla sinne kerromme mm. Inkerinmaasta. Tapaamme myös Pietarin suomalaista liikeväkeä ja tutustumme Venäjän virtauksiin.

Ohjelma on rakennettu niin, että se soveltuu sekä Pietarin/ Leningradin päänähtävyydet jo perusteellisesti tunteville että ensikertalaisille. Samoin erilaisille musiikki- ja taidemieltymyksille. Omille teilleen voi myös lähteä - tosin siitä mielellään etukäteen informoiden. Matkaamme Nevan luoteisrannalle mukavasti junalla, perillä käytössämme on tilausbussi. Hotellimme on ydinkeskustassa Nevskin tuntumassa. Oppaana on koko matkan ajan hyvin tuntemamme ja Pietarin perin juurin tunteva Anna Hiltunen.

Matkaohjelma ja ilmoittautumislomake (pdf)

Matkan ohjelma:

To 6.6.
09.00 Allegro/ Helsinki. Lounas omatoimisesti junassa.
14.36 Pietari, Suomen asema, josta suoraan kaupunkikierros (sisältä opastaen Kirkko veren päällä, ulkopuolelta mm. Talvipalatsi, Pietari-Paavalin linnoitus, Iisakin kirkko jne.)
18 Hotellissa (Ibis St. Petersburg Centre).
19.30 Tuloillallinen (mahdollisesti pyydämme 1-2 vierasta).

Pe 7.6.
Ap "Dostojevskin jäljillä" Lev Lurien kanssa.
(Toisinajattelija, joka järjestää kävelykierroksia.)
Lounas Kirjallisuuskahvilassa Lurien kanssa.
Ip Miniseminaari FinProssa Suomen bisnesnäkymistä Venäjällä.
Ilta Konsertti (Valkeat yöt). Lisämaksulla.

La 8.6.
Ap Hatsinan palatsi, Priory-palatsi ja puisto (Unescon maailmanperintökohde, Inkerinmaalla 46 km Nevskiltä).
Lounas retken aikana.
Ip Nykytaiteen museo. (Omatoiminen vaihtoehto esim. Venäläisen taiteen museo melko lähellä hotelliamme.)
Ilta Vapaa.

Su 9.9.
Ap Uusi Hollanti-saari (300 vuotta suljettu alue avattu 2011, sinne tulee kulttuuri- ym. kohteita, suunnittelijana mm. Norman Foster). Kävelykierros.
Lounas ko. tienoilla.
Ip Eremitaasi (lisämaksusta halukkaille) tai vapaata.
19.00 Lähtö hotellista asemalle.
20.25 Allegron lähtö.
22.01 Helsinki.

Hotelli Ibis St. Petersburg Centre ***, Ligovsky prospekt 54. Kansainvälisen Ibis-ketjun 2008 avaama, moderni ja valoisin värein sisustettu keskustahotelli. Moskovan rautatieasemalle 500 m, Nevski prospektille 700 m ja Talvipalatsiin 3,3 km. Metroasema Ploshtshad Vosstanija 500 m.

Oppaana on koko matkan Jekaterinburgista, Tornion Lapista ja muutoinkin tuntemamme Anna Hiltunen. Vastuullinen matkanjärjestäjä on entiseen tapaan Matka-Seniorit.

Hinta on alustavasti jäseniltä 950 euroa, seuralaiselta 1.150 euroa. Siihen sisältyvät junamatkat, paikalliskuljetukset tilausbussilla, majoitus kahden hengen huoneissa ja aamiaiset (yhden hengen huone lisämaksusta), viisumit yms. maksut, hoitokuluvakuutus alle 80-vuotiaille (matkavakuutus kannattaa silti ottaa/varmistaa), kolme lounasta ja yksi illallinen ruokajuomineen, ohjelmaan merkityt kohteet sekä oppaan palvelut. Lisämaksullisista kohteista tarkempia tietoja myöhemmin.

Ilmoittautumiset kirjallisesti (sähköpostilla tai toissijaisesti pintapostissa) tiistaihin 20. maaliskuuta mennessä jyrki.vesikansa(at)kolumbus.fi

Paikat varataan ilmoittautumis-järjestyksessä. Matkatoimisto lähettää ilmoittautuneille lisäohjeita ennakko- ja lopullisine laskuineen. Passinkopio ja viisumilomake tulee palauttaa täytettynä matkatoimistoon kiirastorstaihin 28.3. mennessä. Matka toteutuu, jos 10.4. mennessä on riittävästi ennakkomaksun suorittaneita. Passin on oltava voimassa kuusi kuukautta matkan jälkeen. Venäjän-(samoin kuin Yhdysvaltain-) matkoissa on hieman byrokratiaa, mutta siihen kannattaa suhtautua vakavasti.

Tervetuloa mukaan!

Matkat arkisto