Veneretki saaristoon, Kuivasaareen ja Walhallaan ke 21.5. klo 15

Olemme toteuttamassa ainutlaatuista veneretkeä Helsingin saaristossa. Matka tehdään keskiviikkona 21. toukokuuta. Lähdemme vesibussilla Helsingin Kauppatorilta kello 15 ja suuntaamme Laajasalon ympäri Hevossalmen läpi Kuivasaareen. Siellä tutustumme 12 tuuman eli 305 millimetrin kaksoistykkeihin valtavassa bunkkerissaan. Ne estivät pelkällä olemassaolollaan merihyökkäykset Helsinkiin 1939-44 ja kuuluivat Viron kanssa
valmisteltuun salaiseen suunnitelmaan Suomenlahden sulkemisesta. Jatkamme Kuivasaaresta keväiseen Suomenlinnaan, jossa meitä odottaa illallinen Inkeri Saveksen emännöimässä Walhalla-ravintolassa.
Matkan hinta jäsenille on 75 ja ei-jäsenille 105 euroa. Hinta sisältää venematkan, pientä tarjoilua veneessä, opastukset ym. sekä illallisen Suomenlinnassa.

Ilmoittautumiset 30.4. mennessä Jukka Reinikaiselle, jukka.reinikainen(at)omnipress.fi tai 040 511 4996.

Maksu liiton tilille FI 03 1031 5001 9180 77. Paikkoja on rajoitetusti, ne täytetään maksamisjärjestyksessä.

Matkat arkisto