TULOSSA: ESITYSTALOUS 3 – Radio
21.11. klo 19 Espoon Kaupunginteatteri
ssa

Paikat ovat valitettavasti loppuunvarattu. Myös saamamme 10 lisäpaikkaa täyttyivät heti. Nähdään teatterilla!

Olemme saaneet seuraavaan Suometar-päivään (torstaina 10.1.2019) paneeliin ohjaaja ja käsikirjoittaja Juha Jokelan, jonka uutuusnäytelmä menee parhaillaan Espoon Kaupunginteatterissa. Paneelin työryhmään kuuluvat Marketta Mattila, Tapani Ruokanen ja Maarit Tyrkkö.

Koska näytelmä puhuttaa kaikkia meitä journalisteja, olemme varanneet 30 lippua näytökseen keskiviikkona 21.11.2018 klo 19.00.

Tämän kyselyn tarkoituksena on selvittää löytyykö esitykseen katsojia liittomme jäsenistä aveceineen. Teatteri kiirehtii varaustamme, siksi etenemme kuten alla kerrotaan.

Pressilipun hinnaksi on neuvoteltu 18€ (normaali lippu 42€/ eläkeläinen 38€). Avecilta perimme 32€.

Tarkoitus on kokoontua teatterilla (ei bussikuljetusta) ja sopia erikseen väliaikatarjoilu halukkaille.

Varmat ilmoittautumiset Maarit Tyrkölle maarit.tyrkko(at)gmail.com perjantaihin 26.10. mennessä.

Selvitämme vielä väliaikatarjoilun halukkaille – sihteerimme Silja Latvanen ilmoittaa siitä myöhemmin, samoin kuin maksettavasta summasta ja SSL:n tilistä.

Paneelityöryhmän ajatus on, että nähtyään tämän näytelmän katsoja on Suometar-päivänä hyvässä iskussa!

Marketta Mattila oli ensi-illassa ja vastaa kysymykseen: Miksi Esitystalous 3 on hyvä nähdä?

Juha Jokelan käsikirjoittama ja ohjaama Esitystalous 3 on älykkään säkenöivä analyysi mediamaailman muutoksista. Keskipisteessä on espoolainen Radio Stage, joka pitäisi tuotteistaa uuteen kuosiin.  Mediakonsernin muutoskonsultin (Veera Kiiskinen) ilmestyminen radioasemalle järkyttää totuttuja valtakuvioita - päällikkö (Martti Suosalo) joutuu altavastaajaksi, kun aamujuontaja Karoliinasta (Ria Kataja) löytyy potentiaalia.
Jokelan draama imitoi tarkkanäköisesti eri sukupolveen kuuluvia radiopersoonia ja tähtiä maneereineen, mutta samalla se tutkii sukupuolten valta-asetelmia, toimittajien brändäämistä, #metoota, valtarakenteissa lymyävää opportunismia ja journalismin mahdollisuuksia kaupallisuuden puristuksessa.
Koko näyttelijätiimi on häikäisevä, aina Raimo Grönbergin vanhan liiton jazzdiggarista nuoren polven DJ Mysliin (Ylermi Rajamaa). Ja on siellä yksi uutistoimittajakin. Tintti (Henna Hakkarainen) haluaa olla yhä vain journalisti.

Lue lisää Espoon Kaupunginteatterin sivuilta

Matkat arkisto