Vierailu Suomen Pankin taidekokoelmaan
ti 8.11. klo 16

Kävimme tutustumassa Suomen Pankin taidekokoelmaan tiistaina 8. marraskuuta 2011 kello 16 alkaen. Ohjelmassa oli ensin osastopäällikkö Antti Suvannon katsaus Finanssikriisistä valtioiden velkakriisiin ja klo 16.30 opastettu taidekierros.Taidekierroksen jälkeen istuimme"jälki-istunnossa" Zinnkellerissä.

Järjestelyjä hoitivat Maarit Huovinen ja Risto Kunnas.

Viestinnällinen keskustelutilaisuus oli
ke 12.1.2011 klo 17

Perinteinen tilaisuus järjestettiin keskiviikkona 12. tammikuuta Helsingin Suomalaisella Klubilla.Teema oli jälleen ajankohtainen: journalisti vai politrukki.

Onnittele Lassi Nummea

Lassi Nummi täyttää 80 vuotta 9.10.2008. Nummi aloitti kaunokirjallisen tuotantonsa ns. toisen polven modernistina 1949. Hän on julkaissut kolmisenkymmentä teosta, runoa ja proosaa. Kaunokirjallisen tuotantonsa ohella Nummi on tehnyt mittavan työn Uuden Suomen kulttuuritoimittajana ja Raamatunkäännöskomitean jäsenenä sekä Suomen Kirjailijaliiton ja Pen-klubin puheenjohtajana, samoin lukuisissa muissa järjestöissä.

Lassi Nummi on ansainnut juhlakirjan. Voitte onnitella häntä sen Tabula gratulatoriassa. Onnittelumaksu, joka on henkilöiltä 35 euroa, suoritetaan Nordean tilille 104530-180298 (viitenumero 2008) viimeistään 12.5. Summalla saa nimen tabulaan ja teoksen. Kirjan kirjoittajatkin voivat halutessaan maksaa summan.

Lue lisää   (pdf)     (word)

Aatteellisten journalistijärjestöjen
tilaisuus to 6.3. klo 17

Niin oma liittomme kuin kolme muuta aatteellista journalisti-yhdistystä syntyi suurlakon ja eduskuntauudistuksen yhteydessä sata vuotta sitten, kaksi muuta myöhemmin.
Sadan vuoden kehityksen jälkeen järjestöt ovat hakeutuneet löyhään yhteistyöhön järjestäen torstaina, 6. maaliskuuta 2008 kello 17.00 alkaen keskustelutilaisuuden Pikkuparlamentissa eli eduskunnan uuden lisä-rakennuksen auditoriossa. (Käynti Arkadiankadun puolelta, aikaa varattava turvallisuustarkastukseen.)
Teemaksi on valittu Onko sanomalehdillä enää sanomaa/ söivätkö kaupallisuus ja viihde sivistyksen ja aatteen? Keskustelun alustaa valt. maist. Paavo Lipponen. Häntä kommentoivat kuuden järjestön edustajat, minkä jälkeen yleisö voi osallistua debattiin. Lopuksi on buffet-tarjoilua ja vapaata seurustelua.

Tilaisuuden järjestäjät ovat siis ohellamme ikäjärjestyksessä Nuorsuomalainen Sanomalehtimiesyhdistys,
Suomen Sosialidemokraattinen Sanomalehtimiesliitto,
Finlands Svenska Publicistförbundet, Keskustan Lehtimiesliitto ja Yleinen Lehtimiesliitto.

2.10.2006

Liiton arkisto luovutettiin Kansallisarkistolle

Suomalaisen Sanomalehtimiesliiton johtokunta kävi luovuttamassa Suomalaisen Sanomalehtimiesliiton arkiston Kansallisarkistolle 2. lokakuuta 2006. Arkiston ottivat vastaa Kansallisarkiston pääjohtaja Jussi Nuorteva (oik.) ja johtaja Marja Pohjola toinen oik.) Jyrki Vesikansalta ja Tuula Virtaselta.

Liiton 100-vuotisjuhla 2005

tuoreet tapahtumat